Noticias
Junts reacciona als gestos de Sánchez per recuperar el seu suport
Després de 24 hores sense cap reacció oficial, Junts valora aquest matí al gir de Pedro Sánchez per intentar "reiniciar el diàleg" amb els de Puigdemont, trencat des de finals d'octubre. El president espanyol va admetre aquest dimarts per primer cop els "retards" i "incompliments" amb els juntaires i el consell de ministres va aprovar un paquet de mesures amb algunes de les demandes del partit català, com facilitats a les pimes i ajudes als propietaris.
“Podríem omplir el Palau Sant Jordi, però prioritzem el benestar del nostre públic”
El Pot Petit continua fent-se gran. El grup de música familiar que lideren Helena Bagué i Siddartha Vargas, que acumulen més de 200 milions de visualitzacions de les seves cançons a YouTube i més de 120.000 oients mensuals a Spotify, s’estrena aquest divendres en un terreny que encara no havien trepitjat: el cinema. Ho fan amb la cançó original L’esperit de Nadal, el tema principal de la pel·lícula d’animació catalana Hanna i els Nadals oblidats, d'Elena Ruiz, una seqüela de la cinta de 2023 Hanna i els monstres, que va estar nominada als Gaudí i els Goya. “Ja havíem rebut alguna proposta similar, però aquesta ens va acabar de convèncer pel projecte i uns valors que lligaven amb els d'El Pot Petit”, explica Vargas. Que la temàtica fos nadalenca va ser un regal afegit per a Bagué, que reconeix ser “una entusiasta” de les cançons de Nadal.
Geolocalització i mòbils barats: l'estratègia perquè els anuncis de diners fàcils atrapin joves vulnerables
Des del boom de la intel·ligència artificial (IA), els algoritmes pauten tot el que els usuaris veuen i senten als dispositius mòbils. De fet, l'algoritme no només es limita a fer recomanacions, sinó que també condiciona la publicitat que reben els usuaris per xarxes segons el seu nivell socioeconòmic i el seu gènere. Mitjançant la geolocalització o el tipus de mòbil que fan servir, la IA localitza els joves més vulnerables i els ofereix eines per aconseguir ingressos fàcils, ràpids i en molts casos fraudulents. Així ho demostra un estudi pioner de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), que per primer cop observa com la publicitat personalitzada a TikTok o Instagram pot reforçar les desigualtats i els estereotips entre els joves.
Els pares de Fisher-Price: quatre visionaris obsessionats amb les joguines
A principis dels anys trenta, East Aurora era un poble tranquil de l’oest de l’estat de Nova York, als Estats Units. Tothom es coneixia. En aquest llogarret de cases de fusta, Herman Fisher tenia un costum peculiar: anava de porta per porta amb una bossa plena de prototips de joguines. Saludava el veïnat, demanava entrar un moment als menjadors de les famílies amb criatures, deixava les joguines a terra i observava en silenci com els infants les arrossegaven, les feien rodar o n'estiraven les cordes. Si una peça despertava interès, ho anotava; si fallava, la recollia i tornava al taller per ajustar-la. Per a Fisher, aquell procés gairebé empíric era l’única manera de crear joguines que funcionessin de debò.
"Vull explicar les pallisses del Barça al Madrid"
"Quan Donald Trump tornava de la seva oració matinal i es dirigia cap al camp de golf, va relliscar amb una pilota. Just en el mateix moment un membre del seu personal de servei li donava una empenta a un altre, el qual va acabar caient sobre un tercer treballador que portava una safata on hi havia una copa de vi. La copa va caure a terra, es va trencar i un cristall va caure a l'ull de Donald Trump, que va morir dessagnat. Per què curiosament cap metge estava operatiu? [...]"
19/01/1882 