Noticias
"Ets mort?", l'aplicació del govern xinès per fer front a la solitud
La política del fill únic, l'enginyeria social duta a terme pel govern xinès per contenir la natalitat, està passant factura. La població xinesa decreix i envelleix mentre augmenta el nombre de persones que viuen soles i aïllades socialment. El 2025 la Xina va perdre uns 3,39 milions d'habitants i la taxa de natalitat va caure un 17%, fins al nivell més baix des que es fan estadístiques. Els esforços per estimular la natalitat i el matrimoni no donen resultat i es calcula que el 2030 hi haurà més de 200 milions de llars unipersonals.
L'entretinguda oda a la nuesa de Marina Abramović al Liceu
No hi ha gaires artistes de la performance que hagin exhibit la seva obra al MoMA de Nova York (The artist is present) i ben segur que Marina Abramović és la primera que ha omplert l’escenari del Gran Teatre de Liceu de cossos nus amb una proposta titulada Balkan Erotic Epic (Epopeia eròtica balcànica) que el públic en peu va aplaudir generosament. La importància de la nuesa en aquesta producció quedava ratificada en les glòries finals quan Marina Abramović va sortir de la mà del coreògraf (el seu és el treball més destacat) i d’un performer en pilota picada, com es diu vulgarment. I ens preguntem: "És aquesta nuesa l’element provocador o de desconcert que rau en la performance?" La creadora ha fet un salt a l’espectacle visual més amable substituint l’estrany, l’inexplicable, per l’obvi?
Detenen un home de 65 anys per la mort violenta d'una dona a Lleida
Els Mossos d'Esquadra han detingut aquest diumenge a la ciutat de Lleida un home de 65 anys com a presumpte autor de la mort violenta d'una dona, segons ha informat el cos policial. Els fets han tingut lloc en un domicili del carrer Ciutat de Fraga de Lleida i la víctima tenia 53 anys. Segons ha pogut saber l'ARA, tot apunta que la víctima i el presumpte autor del crim no mantenien una relació de parella, però que convivien al mateix habitatge.
L'avi de l'ACB talla la ratxa del Barça: l'Instant Replay de l'ARA
Dues genialitats de Marcelinho Huertas en l'últim minut van provocar que el La Laguna Tenerife guanyés al Palau Blaugrana i acabés amb la ratxa de deu victòries consecutives del Barça (82-89). El base de 42 anys va ser determinant i l'equip culer va perdre el primer partit a la Lliga Endesa des del 9 de novembre, quan Joan Peñarroya encara ocupava la banqueta. "Ens ha faltat més tranquil·litat per jugar el tram final", va reconèixer Xavi Pascual.
En un 30% dels pisos de la Dreta de l’Eixample no hi viuen veïns
De tots els barris de Barcelona, la Dreta de l'Eixample és un dels que més ha patit l'impacte que la globalització i l'auge de plataformes com Airbnb han tingut sobre l'habitatge. Fa temps, l'associació de veïns va denunciar que entre hotels, pensions, albergs i pisos turístics, un 40,7% dels llits que hi ha al barri són per a turistes. Ara, en el marc dels treballs per regular que l'ús prioritari dels habitatges a tota la ciutat sigui el de residència habitual, l'Ajuntament aporta més dades que ajuden a radiografiar l'estat del parc d'habitatge: apunta que en un 30% dels pisos de l'Eixample no hi viuen veïns.
03/09/1853 