Noticias
El govern espanyol anuncia una inversió extra de 1.700 milions per a Rodalies
El govern espanyol mou fitxa. El secretari d'Estat de Transports, José Antonio Santano, ha anunciat aquest dilluns un pacte amb la Generalitat per ampliar el Pla de Rodalies i ha assegurat que "ha d'arribar fins als 8.000 milions d'euros". L'actual inversió establerta fins al 2030 és d'uns 6.300 milions d'euros, dels quals ja s'han executat uns 2.500 milions, per tant seria una inversió extra de 1.700 milions per a Rodalies. En una entrevista a l'ACN, Santano ha explicat que "aviat" es donaran més detalls en una compareixença pública.
El '30 minuts' s’endinsa en el problema
La promoció que anunciava el 30 minuts d’aquest diumenge sobre el recinte B9 de Badalona afirmava: “Tothom opina, però nosaltres hi hem entrat”. Aquesta era la gran virtut del reportatge: el mèrit periodístic d’haver accedit al B9 abans que es produís el desallotjament de les quatre-centes persones que hi vivien en la misèria i entendre com era l’interior d’aquell antic institut, què hi passava i com s’organitzaven els seus ocupants.
El govern espanyol s'aboca a la primera derrota de l'any al Congrés
La política espanyola es prepara per a un nou déjà-vu. El govern espanyol porta aquest dimarts al Congrés la convalidació d'un decret òmnibus, l'anomenat "escut social", que inclou entre altres mesures la revalorització de les pensions. Ara bé, com a l'inici del 2025, no té els suports garantits: el PP ja ha advertit que el tombarà i fonts de Junts es decanten també per rebutjar-lo tenint en compte que incorpora altres mesures amb les quals no estan d'acord.
Rutte: "Si algú pensa que Europa es pot defensar sense els EUA, que segueixi somiant"
Tant se val les amenaces i humiliacions de Donald Trump contra els aliats europeus. El secretari general de l'OTAN, Mark Rutte, sempre surt en defensa del president dels Estats Units. L'últim cop ha sigut aquest dilluns en una compareixença al Parlament Europeu, on la gran majoria d'eurodiputats que han pres la paraula han sigut molt contundents contra el seu lideratge i la seva proximitat amb l'inquilí de la Casa Blanca.
Cas de presumptes abusos sexuals a Bellvitge: la pacient descriu les agressions i el zelador nega els fets
La pacient de l'hospital de Bellvitge amb un trastorn d'anorèxia que va denunciar un zelador per abusar d'ella s'ha ratificat amb els diversos episodis d'agressions sexuals que assegura que va patir. Ho ha fet aquest dilluns, durant la primera i última sessió del judici que s'ha celebrat a l'Audiència de Barcelona. Al seu torn, el zelador, assegut al banc dels acusats, ha negat els fets i ha dit que mai va arribar a tenir contacte físic amb la pacient, ingressada a la unitat de trastorns de conducta alimentària (TCA) de Bellvitge, un centre de l'Institut Català de la Salut (ICS) de la Generalitat de Catalunya. Al final del judici, la Fiscalia ha demanat una condemna de nou anys de presó per al treballador, una petició que l'acusació particular, que representa la denunciant, ha elevat a deu. Al seu torn, la defensa de l'acusat ha demanat la seva absolució. El representant de l'ICS també ha negat la seva culpabilitat.
13/11/1852 