Portada del periodico El Periódico de Catalunya(Castellano):
Noticias
Noticias
- Regular tirant a dolent
Hi ha dies en què jo estic ràpid i l’ordinador està lent i dies en què jo estic lent i l’ordinador està ràpid. El que és estrany és que les nostres velocitats coincideixin. Quan coincideixen, l’escriptura va com una seda. El problema és que, al repassar el text l’endemà o dos dies després, no m’agrada. La fluïdesa no garanteix la qualitat. Prefereixo els textos escrits amb la dificultat de les dues velocitats abans esmentades. Em passa una cosa semblant amb la realitat. Hi ha temporades en què amb prou feines es produeixen desacords entre ella i jo. Són temporades en aparença dolces, però una mica buides. No dic que no les trobi a faltar quan les coses venen mal dades, però de la mateixa manera que trobo a faltar les dificultats quan desapareixen completament.Seguir leyendo.... - Cúscús per a l’ultra
Estimats companys antifeixistes que reclameu la propietat del carrer, un cuscús hauria sigut una idea infinitament millor. Un gran àpat popular per degustar aquest plat deliciós de sèmola amb verdures (podem prescindir de la carn). O uns saborosos kebabs, ¿preferiu arepes? ¿empanades? Un senzill te Pu-erh també serviria. I, si el pressupost no dona per a res, ¿un ball a la plaça? ¿Unes cúmbies colombianes? Uns altaveus connectats al mòbil i, apa!, a disfrutar de la vida. Però, no. Vau haver d’entrar en bloc a la plaça i, al crit de "fora feixistes dels nostres barris", increpar un grapat de militants d’Aliança Catalana, emprendre-la amb la seva carpa informativa i protagonitzar un xoc que va acabar amb la caiguda d’un simpatitzant ultra. El cap li va impactar amb força sobre l’asfalt i va quedar inconscient. Costa veure com algun dels participants en el forcejament continua picant de mans i cantant Catalunya antifeixista, segons després de la fatídica empenta.Seguir leyendo.... - Com és el dia a dia de la fàbrica 4.0
Si la primera revolució industrial la van protagonitzar les màquines de vapor i l’ús del carbó, la segona es va basar en l’electricitat i el petroli i la tercera en els primers ordinadors; la quarta, en la qual ara mateix estan immerses les fàbriques més punteres de tot el món, es fonamenta en un matrimoni entre la robotització i l’ingent ús de dades analítiques. En el marc del projecte Nodes, iniciativa d’EL PERIÓDICO sobre la indústria de la tecnologia digital i les telecomunicacions, l’edició impresa de diumenge analitzarà la transformació digital a les factories i com estan incorporant una quarta dimensió, en la qual milers de dades es mouen d’un dispositiu a l’altre, quan anteriorment estaven guiades exclusivament per humans, per en qüestió de nanosegons poder moure màquines més productives, amb menys errors, més netes energèticament i més segures.Seguir leyendo.... - El pati de l’extrema dreta
La sèrie d’Antonio Scurati sobre la vida de Benito Mussolini és una guia imperfecta per a aquests temps convulsos. Guia, perquè de la seva narració sobre l’auge i caiguda del feixisme en la primera meitat del segle XX a Itàlia en podem treure lliçons sobre el creixement de l’extrema dreta autoritària i nativista en la primera part del segle XXI. Imperfecta, no per errors de la gran obra de Scurati sinó perquè, malgrat la generositat amb què avui utilitzem paraules com feixista i nazi, els anys 20 del segle XXI no són els anys 20 del XX, ni són idèntics els factors que contribueixen en el ressorgiment de les ideologies fosques. Tot i així, hi ha molt per aprendre de Scurati.Seguir leyendo.... - Puig continua creixent a doble dígit i ja factura 4.700 milions a l’any
És la primera vegada que Puig presenta resultats sent una empresa cotitzada, però poc sembla haver canviat respecte als últims exercicis. La paraula clau continua sent "rècord". El grup català, responsable comercial de marques com Rabanne, Carolina Herrera, Jean Paul Gaultier i Nina Ricci, va facturar 4.790 milions d’euros el 2024, cosa que suposa incrementar en un 11% les xifres de l’any previ. Aquest creixement a doble dígit destaca per la mida de Puig, per la seva trajectòria i perquè, segons va remarcar ahir la mateixa companyia, és més gran del que està veient el mercat de "bellesa prèmium" en general. El president de l’empresa, Marc Puig, atribueix aquest creixement a l’"atractiu i solidesa" de les seves marques i a la seva "presència geogràfica".Seguir leyendo....