Portada del periodico El Periódico de Catalunya(Castellano):
Noticias
Noticias
- Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
Després de set dies de pausa en els combats, la treva a la Franja de Gaza s’ha trencat aquest divendres al matí i s’ha reprès l’intercanvi de foc entre Israel i Hamàs.Seguir leyendo.... - Emoció i ràbia en l’estrena de Puig Antich, cas obert’
Puig Antich, cas obert té quatre intèrprets: Carme Sansa, Bàrbara Roig, Marc Pujol i l’antiga presó Model, tot i que l’últim intèrpret només formarà part de l’espectacle fins al 15 de novembre. Sansa, Roig i Pujol en fan de sobra per representar aquesta obra, en què es multipliquen en diversos personatges, però la tercera galeria de la presó on té lloc la funció és sens dubte una presència potent. Aneu a veure-la allà si podeu abans que surti als teatres. Seguir leyendo.... - Premi Herralde ex aequo’ per a Cynthia Rimsky i Xita Rubert
Per segona vegada en 42 anys d’història (l’únic precedent es remunta a 1994), el premi Herralde de novel·la ha tingut dos guanyadors. Guanyadores, en aquest cas. L’escriptora xilena establerta a l’Argentina Cynthia Rimsky, de 62 anys, i la barcelonina Xita Rubert, de 28, han conquerit ex aequo el guardó que des de 1983 concedeix l’editorial Anagrama i ho han fet amb dues obres, Clara y confusai Los hechos de Key Biscayne, respectivament, que comparteixen, malgrat la distància generacional i geogràfica que separa les autores, un inusual gust per l’excentricitat i un molt peculiar sentit de l’humor. Dues novel·les que «obren camins de com es pot escriure en el futur» i que reafirmen l’aposta del premi Herralde «per sortir de l’obvietat», segons va apuntar el novel·lista mexicà Juan Pablo Villalobos en nom d’un jurat que van completar el llibreter Aldo García, el catedràtic Gonzalo Pontón Gijón, l’editora Silvia Sesé i l’escriptora Marta Sanz. Seguir leyendo.... - Un llampec va sonar al Raval
Diumenge a la tarda, en l’històric club JazzSí, tancat des de mitjans de l’any passat, va tornar a sonar música. I no una música qualsevol. El saxofonista i compositor Ken Vandermark, puntal de l’escena més lliure del jazz de Chicago, feia parada en el petit local del carrer de Requesens. Va ser un concert puntual, un avanç del que podria tornar a ser el JazzSí quan els seus nous gestors, antics programadors del desaparegut Milano Jazz Club, aconsegueixin posar el local del Raval una altra vegada en marxa. Això sí, abans cal fer les corresponents reformes i treballs d’insonorització i aconseguir una nova llicència per a un local que fa anys va ser un punt calent de la música a Barcelona. En el club que el Taller de Músics va obrir el 1992 s’havien vist grans coses en matèria de jazz però també de flamenc. Aquí van tocar músics nord-americans que feien classes al Taller en els anys 90, com Jeff Ballard i Bill McHenry. Aquí van cantar Enrique Morente i Carmen Linares. I aquí, segons ex - Quincy Jones Adeu a un colós de la música americana
Poques figures poden encarnar com Quincy Jones l’evolució de la música americana de l’últim segle, des de l’era de les big bands i les albors del bebop fins a l’auge del soul, el funk, el r&b i el hip-hop, i donar al seu torn una dimensió humanista a la seva música i connectar amb el gust popular a gran escala, com il·lustra la seva entesa amb un ventall d’estrelles que va de Frank Sinatra a Michael Jackson. Llegat vast i ple de relleus el que ens deixa aquesta figura d’amplis contorns (trompetista, productor, arranjador, compositor i conductor d’orquestra) la carrera del qual cobreix fins a set dècades, mort aquest diumenge, als 91 anys, a casa seva, a Bel-Air, a Los Angeles. Seguir leyendo....